Статистика
Онлайн всего: 1 Гостей: 1 Пользователей: 0
|
Каталог файлов
Вих захід Чи знаєте ви хімію
| 08.11.2014, 12:30 |
Мета: розширити, поглибити знання з хімії; розвивати швидкість логічного мислення; вміння працювати в колективі; розвивати інтерес учнів до хімії; виховувати самостійність, почуття колективізму та відповідальності.
Форма проведення рольова гра.
План проведення гри
У грі беруть участь учні 8 класів, по вісім чоловік в кожній команді. Команди розташовуються за столами, окремо одна від одної.
На окремому столі дзвінок, секундомір. Ведучий представляє команди, оголошуючи тему гри і повідомляючи мету її проведення.
Вступне слово вчителя
У нашому залі зібралися найкращі хіміки. Вони будуть змагатися між собою, хто з них краще знає хімію. На переможця чекає приз. У склад журі ми запрошуємо наших вчителів.
Правила гри
1. Час на роздуми для відповіді на запитання командам – до 1хв.
2. Попередній дзвінок – за 10 секунд до закінчення визначеного часу.
3. Після закінчення часу, відведеного на роздуми, капітани команд здають журі листки з відповідями на поточне питання.
4. Гра складається з 9 конкурсів: розминка, хто уважніший, літературний аукціон, слова і букви, зоряна година, загадки, знання хімічного обладнання, що як називається, шифрувальник.
Ведучий: Добрий день, шановні наставники!
Ведуча: Добрий день, дорогі друзі!
Ведучий: Ви, здогадались, чому ми зібрались нині тут?
Ведуча: Так, саме нині і саме тут ми з вами поговоримо і подивимось на неї, краще познайомимось з нею.
Ведучий: На кого будемо дивитись! З ким знайомитись?
Ведуча: Ні, не на кого, і не з ким. Ми поговоримо про хімію, подивимось на що вона здатна.
( Вибігає стривожений учень).
Учень На – бри - дло! Хлоро, флуо, гідро, окси, щоб вони пропали. Ні, далі так жити не можна, мучать нас на уроках. Девіз вчителів «Один урок – одна самостійна», хімічні диктанти, молі, закони якихось Авогадро, Ломоносових. Наче без них прожити не можна. Хіба без них не можна поснідати? Хімічці не подобається, що я написав на самостійній роботі: до алюмінію додав цинк оксид і вийшов Ферум та виділяється водень. Вчителька підкреслила. Ну звідки вона знає, що так не можна добути Ферум? Що перевіряла? Не дадуть відкрити свій закон!
(Його підтримує другий учень).
Учень: Я теж упевнений, що хімія неправильна. От вчителька говорить, що метали, які розміщуються в ряді активності після водню, не реагуватимуть із кислотами з витісненням водню. А звідки вона така впевнена? Не вірте! Наприклад, золото не реагуватиме, тому що ніякий дурень не кине в кислоту золото. Ніхто ж вчительці не подарує золота для досліду.
Ведуча: Ну, досить. Не всі люблять хімію, але деякі речі слід знати, адже без них неможливо життя на Землі.
Ведучий: Навколишній світ різноманітний і загадковий. Наука розкриває його таємниці. Одне з провідних місць серед наук посідає хімія. Вона вивчає речовини, їхні перетворення та різноманітні явища, що супроводжують ці перетворення.
Ведуча: Сьогодні тут зібрались учні 8-их класів. Вони підготовили гру «Чи знають вони хімію» та досліди з цікавої хімії, продемонструють різні чудеса.
Запрошуємо учасників гри прийняти свої місця. Грають чотири команди. Питання ставляться одночасно всім командам. Відповідає та команда, яка швидше знайшла відповідь. Перемагає та команда, яка набрала найбільше балів.
Ведучий: Отже, сьогодні ми проведемо своєрідний огляд ваших знань з хімії. Просимо команд відрекомендувати себе.
І конкурс «Розминка». (Команди вітають одна одну, демонструють свої емблеми). Кількість балів за цей конкурс – 2.
Ведуча: ІІ конкурс «Хто уважніший». Учень «мім» повинен вміти маніпулювати предметами, виражати свої почуття за допомогою міміки та жестів. Командам потрібно помітити якомога більше помилок в учня «міма». Кількість балів за цей конкурс – 2.
Помилки учня – «міма»:
- відсипає надлишок речовини з пробірки в банку;
- кладе пробірку з речовиною на стіл і записує формулу і назву речовини на дошці;
- витирає стіл рукою, коли з пробірки висипалась речовина;
- неправильно запалює спиртівку, закріплює пробірку в пробіркотримачі і нагріває;
- гасить полум’я, дмухаючи на спиртівку.
Поки наше журі оцінює, зараз ми зможемо перенестись у таємничий світ хімії, де стільки цікавого і несподіваного!
Ведучий: Веселої подорожі у світ цікавих дослідів.
Ведуча: Запрошуємо до слова журі. ІІІ конкурс «Літературний аукціон». Це завдання учасники готовили вдома. У процесі цього конкурсу учні повинні назвати якомога більшу кількість прислів’їв, приказок, де вживаються назви речовин. Команди по черзі називають прислів’я. Робити паузи заборонено. Перемагає та команда, яка назве найбільшу кількість висловів. Після закінчення цього конкурсу представник журі оголошує результати і повідомляє кількість балів. Кількість балів за цей конкурс – 3бали.
Просимо до слова журі.
Ведучий: Давайте відкриємо завісу історії і перенесемось в алхімічний період.
(У кімнаті сидять Петро і Іванко. Вони розглядають книги з хімії. Поряд знаходиться стіл з реактивами).
Петро. Нещодавно я прочитав книгу про те, що раніше люди намагалися перетворити метал на золото.
Іванко. Так, їх звали алхіміками. Деякі з них хотіли добути еліксир життя, який буде лікувати від усіх хвороб, продовжувати життя!
Петро. Іванку! А ти маєш рецепт добування еліксиру життя!
Іванко. Так!
Петро. Давай спробуємо.
Іванко. Давай.
(Підходять і виконують дослід «Діючий вулкан»).
Петро. Ой, ай, виходить.
Іванко. Ні Петре, всі спроби алхіміків протягом століть були марними: не існує ні філософського каменю, ні флогістону. Є така наука хімія, і ми вчимо в школі.
Петро. Як же бути з еліксиром життя!
Іванко. Еліксири готують в аптеках люди, які добре знають і люблять хімію. Вони несуть добро людям, і у нас все попереду. Можливо ті, хто сидить в нашому залі, теж присвятять своє життя хімії і будуть носіями добра!
Петро. А може, хтось стане великим вченим і виготовить ліки, які продовжать життя людини.
Ведучий: IV конкурс «Слова і букви». Перед вами речення.
«Х..м.. .. – ц.. н.. ..к.. ч..д..с». Якщо між приголосними в наведеному реченні правильно поставити голосні, то можна прочитати відомий вислів. Яка команда перша відповідає та і виграє. Оцінка за цей конкурс – 1 бал. Просимо до слова журі.
Ведуча: А зараз ми пропонуємо вашій увазі хімічну вікторину «І жартома, і всерйоз»…
Той хто знає правильну відповідь – піднімає руку, і зразу отримує приз.
Лунає весела музика. Приклади питань.
Ведуча: Я за звичайних умов – тверда кристалічна речовина темно-сірого кольору, але варто мене підігріти, як я легко перетворююсь на хмарину. Я дуже суворий стосовно всіляких там хвороботворних бактерій. За це мене дуже цінують люди. І самим їм я теж необхідний, хоч і в незначних кількостях. Без мене в їхньому організмі починається такий тарарам, що краще про це й не думати. Тому є кухонна сіль із невеликими добавками моєї сполуки. Хто я? (йод).
Ведучий: З якого металу виготовляють найпочесніші олімпійські грамоти? (золото).
Ведуча: V конкурс «Зоряна година». Використовуючи букви слова «індикатор», утворіть якомога більше слів: іменників в однині. Оцінка за цей конкурс – 2 бали.
Ведуча: Поки журі перевіряє, ми пропонуємо вам переглянути сюжет про те, як Юрко - двієчник став великим хімічним дослідником, творцем освіжаючих напоїв…
Сценка. На сцені стоїть стіл, на якому обладнання для дослідів, колби, хімічні стакани, велика книжка - «Хімія». Лунає музика…
Юрко. Ох, і стомився ж я, в горлі пересохло. От би чогось попити…
Де хімічна тут корова?
Молочка хочу парного!
Мабуть, то лиш вигадки:
Хімія все може…
Розв’язать мої проблеми
Вона не допоможе..
Юрко кидає підручник з хімії геть, збирається піти зі сцени… Але раптом лунає голос: Зажди, Юрко!»
Юрко. (Злякано). Хто тут?
На сцену виходять її Величність – Королева Хімія та її слуги: Хімічна формула, Хімічна реакція, Хімічна задача та Хімічний дослід..
Хімія. Ну, здрастуй, Юрко!
Юрко (приголомшено). Хто ви? Звідки знаєте, як мене звуть?
Хімія. Я – Наука, Королева Хімія, а це мої вірні слуги: Хімічна формула, Хімічна реакція, Хімічна задача, Хімічний дослід. Ми все про тебе знаємо, і знаємо, що ти не тільки не любиш хімію, а й взагалі – вчитися. Але оскільки ти лише учень, то в межах плану адаптації ми вирішили тебе не карати, а допомогти тобі…
Хімічний дослід. То ж відкрий свої очі і вуха для наших порад.
Хімічна формула.
Ось, будь-ласка, підійди!
І послухай-но сюди…
Як захочеш, станеш ти
Справжнім майстром справи,
Готувати будеш вміти всі хімічні страви…
Хімічна реакція.
Лише від дотику твого, вміння і старання
Здійсняться усі одразу мрії та бажання…
Юрко (приголомшено). А що ж мені для цього треба робити?
Хімія.
Я – наука не проста, і не всім під силу,
І не кожен синтезує ці хімічні дива,
Але зможе осягнути і мої закони
Лише той, хто звик долати різні перепони…
Хімічна задача (протягує Юрку підручник).
То ж вставай із сонечком,
І сідай за підручник!
Хімічний дослід.
Вивчи все, що недобрав, що забув, не розібрав.
Не лови даремно гав, як стомивсь,
То пригадай ці слова мети:
Важко в навчанні – легко в борні!..
Хімічна реакція. Пам’ятай й такі слова:
Вчення – це світло, невчення – пітьма…
Хімічна задача.
Вправи, формули, рівняння,
І лабарки, і завдання,
І задачі, й хід реакцій –
Все поглинь, тоді побачиш,
Що підвластні й зрозумілі
Всі тобі хімічні дива!
Юрко.
Хімія – чудесниця! Дай мені пити,
Буду тебе з понеділка я вчити,
Нарешті за розум завзято візьмуся,
Досліди сам я робити навчуся!..
Хімія. Ну що ж, Юрко, здається – ти все зрозумів… Сподіваюсь, що тепер з хімією в тебе все буде гаразд…
Слуги (по черзі). До побачення! До зустрічі! До нових відкриттів!
Хімія разом з слугами йде зі сцени, залишаються Юрко та Хімічний дослід…
Хімічний дослід.
А тапер іди сюди,
З колби трохи злий води,
Чарівні слова скажи:
Молоко з води зробись!
Юрко підходить до столу, переливає з колби «воду» в стакан, утворилося «молоко», робить вигляд, що п’є його…
Хімічний дослід. Молодець! А тепер прощавай, мені вже час, гадаю, ми ще побачимось…
В цей час на сцену виходять ще двоє студентів, які жваво розмовляють…
Перший учень (помітивши, що Юрко п’є молоко).
Ось, дивись! Малій дитині молочка попить схотілось…
Другий учень. Гей Юрась! Ти що ,з села?
Перший учень. Хто ж іще його вжива?
Юрко.
А які бажання ваші?
Кави, чаю, простокваші?
Перший учень. Знають всі про це довкола: краще всього – «Кока-кола»!..
Другий учень. Ну а я хотів би вкрай спробувати справжній «Спрайт»!..
Юрко.
Гаразд, заждіть один момент,
Проведу експеримент…
Підходить до столу, наливає з колби «воду» в стакан, промовляє чарівні слова.
Юрко.
По хімічному велінню, моєму хотінню
«Кока-кола» з води зробись!
Ось, Андрію, подивись!
(З цими словами Юрко протягує стакан з «Кока-колою» Андрію…)
А тепер я синтезую «Спрайт»!
По хімічному велінню, моєму хотінню
«Спрайте», із води зробись!
Вовка, спробуй, йди напийсь!..
Хлопці роблять вигляд, що п’ють напої…
Другий учень. Ну й дива!
Перший учень. Слухай, Юрко, а як це ти робиш? Може, ти чарівник?
Другий учень. Навчи і нас!
Юрко. Ні, я – не чарівник, я тільки вчуся, але хімія допомагає нам творити справжнісінькі дива!.. (Звертаючись до залу). Люди! Вчіть дивовижну науку – Хімію!.. (Показує гостям «Хімію» підручник, студенти йдуть зі сцени…)
На сцену виходять ведучі.
Ведучий. Просимо до слова журі. VI конкурс «Загадки». Кожній команді пропонуються дві загадки. Яка команда дає перша правильну відповідь, та і виграє. Оцінка за цей конкурс – 3 бали.
Спробуйте відгадати, що це за речовина?
Перша загадка.
Вона і лід, вона і пара,
Бува – рухлива і рідка,
Ні «Ніскафе», ні «Ліптон» навіть
Не варті будуть і гроша
Без неї – Феї із ковша…
Вона розчинить сіль і цукор, І в борщ, і в суп її додай
Та вже не зможеш повернути,
Коли розлив її – у чай…
Вона і лихо може коїть,
Коли бурхлива і стрімка,
Та все ж це можна попередить,
Не допускати до гріха…
Втамує спрагу, заспокоїть,
Або, як кажуть, зніме стрес…
Вона – потрібна всім навколо,
Не дивлячись на наш прогрес…
Відома всім уже давно
ЇЇ величність… (Аш два О)
Друга загадка.
Елемент цей добре знають,
Як просту речовину, всі в природі поважають
За важливу роль, яку?
Газ без запаху, безбарвний,
Ледь розчинний у воді,
Він для дихання потрібен
Всім навкруг – тобі й мені,
Він зусиль не тратить марно,
Все горить у ньому гарно…
Також він є санітаром,
Бо не терпить він сміття,
І рослинне, і тваринне
Обумовлює гниття…
І складні сполуки містять
Елемент той головний,
Він – в рослинах і тваринах, в мінералах і воді…
Взагалі, на першім місці, може бути лише… (Кисень)
Ведуча: Гадаю, всі присутні в залі знають, що на світі існує безліч професій, пов’язаних з хімією. Тому недарма цю науку вивчають у нашій школі. А щоб ще більше вас в цьому переконати, ми запросили домогосподарок, які нам покажуть, як знання хімії допомагають їм у побуті.
Господині: Як і будь-яка охайна господиня, ми дбаємо про чистоту на кухні. Ось кілька порад:
• Алюмінієвий посуд від соди чорніє. Каструлі завжди будуть чистими і блискучими, якщо у воду для миття додати кілька крапель нашатирного спирту.
• Щоб вичистити каструлі, які сильно підгоріли, посипте їх товстим шаром соди, налийте трохи води і залиште на кілька годин.
• Нікельований посуд, у якому готувалась жирна їжа, краще всього промити водою з додаванням нашатирного спирту. Після цього його слід облити окропом і натерти крейдою.
Ведучий: Мабуть, ви трохи стомились? Мабуть, треба перепочити…
Ведуча: Зараз для вас хімічна реклама.
(Сидять за столом шестеро дівчат)
Перша дівчина. Сьогодні в супермаркеті продавались класні джинси, і між іншим марки «Галіфе».
Друга дівчина. Не люблю я джинсів, краще надаю перевагу стильному одягу.
Третя дівчина. Оля, ти бачила сьогодні вивіску? Завтра в супермаркет буде завіз нового товару!
Перша дівчина. А звідки ти знаєш?
Третя дівчина. Ти що забула, що моя мама працює в супермаркеті.
Четверта дівчина. Дівчата, як я вам заздрю! Мені важко підібрати відповідний одяг. Я вже два тижні як на дієті.
П’ята дівчина. А я сьогодні спекла дієтичне печиво, в якому немає ніяких калорій. Прошу скуштувати!
Друга дівчина. Як мило з твоєї сторони! Ми тобі допоможемо і йдемо готовити каву.
П’ята дівчина. Дякую вам, дівчата! Кава на кухні в тумбочці. (Друга та треті дівчини йдуть зі сцени)
Четверта дівчина. Ти так думаєш, що твоє печиво немає калорій, зараз перевіримо. Маєш звичайну воду?
П’ята дівчина. Ось в стакані.
Четверта дівчина. (показує дослід). На печення, посипане пудрою(крохмалем), капають йодом, розведений водою. Поверхня печення набуває фіолетового кольору.
Ось бачиш, скільки зайвих калорій має твоє печиво.
Шоста дівчина. А я також знаю страву, яка немає зовсім калорій і рідше стала траплятися останнім часом.
Ведуча: Отож, спеціально для нашого свята рецепт невиправдано забутого «хімічного холодцю»
Шоста дівчина проводить дослід «Хімічний холодець», при цьому вона супроводжує дослід такими словами:
На перерві – штовханина,
То – обідня йде година…
Натовп біля переходу -
Товариство п’є то воду…
Біля виходу юрба – піцци вони спожива…
Раптом голос чийсь лунає:
Кожен хай запам’ятає:
Краще, ніж жувати тісто –
Вам би перші страви з’їсти,
Ви хутчіш сюди летіть,
Холодець вам зробим вмить…
Він ні з м’яса, і ні з риби,
Він – із скла та ще – з води він…
Гляньте – ось, який він гарний!
То ж старались ми не марно!..
Шановні гості! Хто з вас бажає гострих відчуттів, ласкаво просимо, пригощайтеся, будь-ласка, не соромтесь… Кажуть, краще покуштувати оди раз, ніж сто разів почути чи побачити. Тим більше, що нашу страву куштують лише один раз в житті. Пригощайтесь! (З цими словами учениця з тарілкою, повною «холодцю», йде в зал і «пригощає» бажаючих «хімічним холодцем»…)
На сцену виходять ведучі
Ведучий: Наступний VII конкурс «Знання хімічного обладнання». Учень на підносах виносить хімічне обладнання. За одну хвилину учасники команд мають скласти найповніший перелік запропонованих предметів і здають його журі. Максимальна оцінка за цей конкурс – 2 бали.
Ведучий: Поки наші учасники відпочивають, зараз ми дізнаємось, хто з присутніх заслуговує звання «Найвідважнішого хіміка».
Ведуча: А двох добровольців запрошуємо на сцену.
Ведучий: Старовинна народна мудрість твердить: «Як хто працює, так той і їсть»…
Ведуча: Отож, хто першим спорожнить пляшку з дивовижним цілющим напоєм – той справжній відважний хімік.
Ведучий: До речі, пляшка буде наповнена харчовим продуктом, з якого починає своє життя кожна людина в світі. Ну, звісно, ви здогадались, що це молоко…
Ведуча: А щоб змагання зробити більш напруженим і складним – пляшки будуть закриті, хоча в цих «корках» будуть невеликі дірки (передає хлопцям пляшки з сосками, наповнені молоком. Звучить весела, бадьора музика, хлопці намагаються якомога швидше випити молоко… Нарешті один з учасників впорався з цим завданням).
Ведучий: Переможець отримує нагороду – медаль з похвальним пам’ятним надписом: «Вип’ю більше молока – сильнішим стану за бика!»
Ведуча: А ще на згадку про наш сьогоднішній вечір, ми нагороджуємо подарунком, на якому ви зможете здійснити навколосвітню подорож.
Ведучий: Так, звісно це прекрасна повітряна кулька!.. Поздоровляємо вас з перемогою!..
Аплодуємо переможцю!
Ведучий: Просимо до слова журі.
Наступний конкурс VІІІ«Що як називається». У лівій колонці дано побутові й технічні назви хімічних речовин, у правій колонці – наукові. Найдіть пари цих речовин. Свої відповіді здаєте на перевірку журі. Максимальна оцінка за цей конкурс – 3 бали.
1. Гашене вапно а) NaCl
2. Вуглекислий газ б) CaCO3
3. Вапняк, крейда в) CO2
4. Кухонна сіль г) HCl
5. Соляна кислота д) Ca(OH)2
Ведуча: Як ти думаєш (звертається до ведучого) артистам потрібна хімія?
Ведучий: Саме це ми зараз з’ясуємо. Зустрічайте наших учнів, які продемонструють свої таланти.
1. Частівки:
Заспіваємо частівки
Про хімію нашу
І що треба додавати
Коли вариш кашу.
Коли ми будемо мати
Найменше роботи
Тоді будем на уроках
Добувать кислоти.
А реакції хімічні
Нам потрібні дуже
О тож думай і вивчай
Любий наш ти друже.
А реакції хімічні
То складна наука
Коли хлопців ми цілуєм
О то добра штука.
Де оксид, а де основа
Розрізнити вмієм
А кислоти вже ті кляті
Ми не розумієм.
Всі що знаєм елементи
На руках полічим
І коли щось треба нам
Завжди «нахімічим».
А як сильна є застуда
Хімію тре знати
Які ліки нам від неї
Потрібно приймати.
2. «Ода хімії»
Ти признайся мені
Звідки в тебе ті чари,
Я без тебе всі дні
У полоні печалі.
Який крем мені взять,
Щоб лишитись красивою,
І шампунь, щоби мать
Всім волосся на диво?
Приспів:
Хімія мила, нерозгадана сила,
Ти у мене єдина, тільки ти, повір.
Подаруй мені вроду,
Порошки, мило, соду
Та очищену воду синіх гір.
Ведучий: Запрошуємо до слова журі.
І останній конкурс «Шифрувальник».
1 2 3
а б в г д е є ж з и
4 5 6
і ї й к лм н о п р с т
7 8 9
у ф х ц ч ш щ ь ю я
Приховане слово закодоване цифрами. Кожній цифрі відповідають декілька букв, як на телефонному апараті. Наприклад, клас неорганічних сполук: 6459 – сіль. Оцінка за цей конкурс – 3 бали. Яка команда швидше знайде правильну відповідь, та й перемагає в цьому конкурсі.
Завдання: неметалічний елемент: 5 4 6 3 2 2 5
Відповідь: Оксиген.
Ведуча: Ну, ось і все… Наша зустріч наближається до свого кінця. Нам було приємно зустрітись з вами у нашому залі, разом посміятись, помріяти, подумати. Надіємось, ви гарно відпочили, не жалкуєте за часом. Сподіваємось, що після сьогоднішнього вечора ви зрозуміли яка важлива наука – хімія. Поки команди чекають загальний результат, на закінчення нашого хімічного шоу – святковий хімічний «міномет»!.. (На сцені учасник вечора демонструє дослід «Хімічний міномет»).
Ведучий: Запрошуємо до слова представника журі. (Виголошує результати гри. Переможцю вручається приз).
Ведучий:
За хвилиною – хвилина.
Ось і грі настав кінець.
Думка в нас була єдина –
Кожен гравець – молодець!
Ведуча:
Чотири команди добре грали,
Хоч без досвіду гравці.
Результати показали,
Що чотири – молодці!
Ведучий:
Оплесками гравців наших
Дружно привітаємо.
Як завзято змагалися –
Ще не раз згадаємо.
Ведуча:
Тож прийміть від нас гарячі
Побажання щирі:
Живіть довго і щасливо
В злагоді і мирі!
Ведучий:
Будьте здоровими!
Будьте щасливими!
Ведуча:
Будьте красивими!
І завжди добрими!
Ведучі: (разом) Дякуємо за увагу!
|
Категория: Мои файлы | Добавил: Lyuba
|
Просмотров: 718 | Загрузок: 0
| Рейтинг: 0.0/0 |
|