Меню сайта
Категории раздела
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей

Главная » Статьи » Мои статьи

Доповідь: "Роль експерименту в підвищенні знань учнів
В шкільній практиці широко застосовується лабораторний метод ведення уроків. Хімія, як відомо, – експериментальна наука. Експеримент у ній посідає чільне місце. Учні з цікавістю і охотою виконують лабораторні досліди. Свідоме засвоєння учнями хімічних знань можливе лише за умови поєднання теорії та експериментів. Важливо також привчати дітей бачити в експерименті не тільки зовнішній ефект, а передусім суть хімічних перетворень речовин. Навчальний хімічний експеримент – це відтворення на уроках за допомогою хімічних реактивів, матеріалів та приладів хімічних явищ в умовах, найбільш зручних для їх вивчення. Навчальний експеримент допомагає вчителю: а) повніше розкривати перед учнями ідею розвитку в хімії (генетичний зв'язок речовин, синтез складних речовин з простих тощо); б) показувати залежність хімічних властивостей речовин від їх будови та характер взаємного впливу атомів у молекулах (особливо під час вивчення органічної хімії); в) розвивати хімічне мислення школярів; г) озброювати учнів практичними уміннями і навичками лабораторного характеру. Перед шкільним хімічним експериментом ставиться завдання активізувати мислення і задовольнити природну допитливість і дослідницький інтерес учнів. Ці загальні завдання можна конкретизувати : • виробити в учнів навички роботи з хімічними реактивами, хімічним посудом та приладами; здатність самостійно виконувати поставлені завдання; • навчити учнів самостійно аналізувати досліди та робити самостійні висновки; грамотно оформляти результати дослідів; • сформувати чи поглибити знання з відповідного розділу хімічної науки; • виробити системний аналітичний підхід,необхідний для їхньої подальшої діяльності. Виконання цих завдань можливе за умови, що шкільний хімічний експеримент є науково обґрунтованим, методично, грамотно розробленим, матеріально-технічно забезпеченим (реактиви, посуд,прилади, обладнання і т.д.); технічно бездоганно виконаним з дотриманням вимог техніки безпеки. Основним завдання хімічного експерименту за програмою 7 класу є формування в учнів поняття про речовину, її склад, хімічну формула, властивості. Виходячи з того, що учні, які починають вивчати хімію, ще не диференціюють «хімічне» і «фізичне» в знаннях про речовину розв’язуванню цієї проблеми сприяє вивчення горіння як явище, що наочно поєднує в собі як фізичні так і хімічні процеси. Самостійний пошук відповідей на запитання, що пов’язані з горінням (Горіння – явище фізичне чи хімічне? Чому при горінні виділяється тепло? Чому свічка чадить?), пробуджує в учнів інтерес до пізнання природи хімічних явищ і перетворень. Навчальний експеримент поділяють на демонстраційний та учнівський, а за методами застосування – на дослідницький та ілюстративний. Навчальний експеримент може мати різне призначення залежно від дидактичної мети уроку: набування нових знань, закріплення і застосування знань і умінь. Але в усіх випадках, даючи характеристику хімічному експерименту, в першу чергу виходить з його пізнавального та виховного значення. Труднощі в постановці хімічного експерименту, зумовлені недостатнім забезпеченням шкільних хімічних кабінетів необхідними реактивами, обладнанням і недооцінки вчителями його ролі, що призводить до зменшення пізнавальної цінності дослідів. Основні напрями подолання труднощів учителів в організації хімічного експерименту такі: 1. самообладнання кабінету хімії, виготовлення саморобних приладів; 2. оновлення змісту експерименту через посилення його практичного (ужиткового) спрямування. Хімічний експеримент ужиткового характеру має низку переваг порівняно з традиційним. Це стосується реактивів і матеріалів, які розширюють можливості проведення дослідів, є доступними і переважно безпечними. Використання засобів побутової хімії, лікарських препаратів, харчових продуктів частково розв’язує проблеми дефіциту хімічних реактивів. Хімічний експеримент ужиткового характеру можна розглядати як дієвий засіб подолання відчуження навчання від реального життя. Саморобні прилади – це складовий елемент обладнання кабінету хімії. Їх виготовлення має велике навчально – виховне значення, оскільки учні під керівництвом вчителя прилучаються до суспільно – корисної праці, поглиблюють свої знання та вміння, розвивають творчі здібності. При цьому збільшується активність, зацікавленість відповідальність учня за те, що відбувається. Саморобні прилади мають бути простими і зручними у користуванні.
Категория: Мои статьи | Добавил: Lyuba (28.10.2014)
Просмотров: 817 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar